Nieuwe ouders

Het kiezen van de juiste basisschool is voor u en uw kind een belangrijk moment. We nodigen u van harte uit om kennis met ons te maken. We laten u graag met trots onze school zien, zodat u tijdens onze uitgebreide rondleiding een goede indruk van onze school krijgt, de sfeer kunt proeven en kunt zien wat er in onze groepen gebeurt. Er is voldoende gelegenheid uw vragen te stellen.

Een goed moment is om rond de derde verjaardag van uw kind een school te oriënteren.

Rondleiding volgen?

Zoekt u een school voor uw kind, dat al naar een basisschool gaat?

Alle kinderen, die al naar een basisschool gaan en om een reden van basisschool willen veranderen noemen we zij-instromers. Voor deze zgn. zij-instromers volgen wij een andere route.

1. Ouders melden zich aan voor een oriënterend gesprek met de schoolleiding. Dit kan via info_smitshoek@pcpobr.nl of telefonisch 0180-627878, vraag naar Freda van de Kleut.
  2. Indien ouders hun kind over willen laten stappen naar onze school, brengen we de onderwijsbehoefte van kinderen in kaart door de informatie van de ouders zelf en de huidige school te koppelen. Ouders geven toestemming voor het opvragen van informatie bij de huidige school en nemen een uitdraai van de huidige toets gegevens mee (een zg. niveaugrafiek).
  3. Dan volgt er een belangrijk beslismoment; past dat wat de leerling nodig heeft bij de groepen die op dit moment op school zitten.
  4. Bij een positieve match wordt de administratieve afwikkeling in gang gezet en organiseren we een kennismakingsmoment in de groep voordat de leerling daadwerkelijk start.