Ouderraad (OR)

Wat doet de Ouderraad?

De Ouderraad is voornamelijk een uitvoerend orgaan. De Ouderraad bestaat uit een groep enthousiaste ouders. Samen met leerkrachten organiseert de Ouderraad activiteiten voor alle kinderen op school. Dit zijn jaarlijks terugkerende activiteiten zoals de schoolreis, de boekenmarkt, het Sinterklaasfeest, het kerstfeest, het Muziek & Dansfeest, de paasviering, de sportdagen, Koningsdag en een eindejaarsactiviteit. Bij het organiseren spelen we graag in op actuele thema’s.

Verder heeft de Ouderraad een adviserende functie richting de MR. Wij als Ouderraad kunnen dit natuurlijk niet alleen. De klassenouders worden regelmatig gevraagd “hulptroepen” te leveren. De klassenouders benaderen vervolgens weer de overige ouders. Helpen is natuurlijk niet verplicht. Het is wel leuk en ook de kinderen vinden leuk wanneer hun vader of moeder meehelpt bij een activiteit!

Oproep

De Ouderraad is regelmatig op zoek naar nieuwe leden.
Heb je interesse of wil je meer informatie, meld je aan! E-mail: smitshoek_or@pcpobr.nl